VLM Header VLM Webshop Viva la Musical! - Fedezd fel!
SNI FB TW YT

MOZI A SZÍNHÁZBAN

Ének az esőben premier az Operettszínházban

A musical-klasszikus visszatért a Budapesti Operettszínház színpadára.

Az Ének az esőben című film alapjául szolgáló musicalt 1983-ban mutatták be Londonban, majd New Yorkban, de világhírűvé az 1952-es hollywoodi filmnek köszönhetően vált a mű. Kerényi Miklós Gábor művészeti vezető most elérkezettnek látta az időt, hogy a Budapesti Operettszínház újra műsorára tűzze ezt a jelentős előadást a Szegedi Szabadtéri Játékokkal koprodukcióban. Az alkotók, Harangozó Gyula rendező, Somogyi Szilárd társrendező, Lőcsei Jenő koreográfus és az egész stáb nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy ne a filmváltozatot másolják, hanem saját darabot hozzanak létre.

A musical nem csupán egy hollywoodi szerelem története, a hangosfilm megszületését is bemutatja, és a színészek, művészek világába bepillantva azt a kérdést is felveti, hogyan lesz valaki névtelen senkiből hirtelen főszereplő, míg egy ünnepelt sztár egy pillanat alatt hogy hullik vissza a semmibe. "Hollywood nagyon könnyen emel fel, de ugyanolyan könnyen taszít a mélybe".

Az alaptörténet egyszerű, Don Lockwood, a körülrajongott filmcsillag, a nők bálványa beleszeret egy ismeretlen fiatal színésznőbe, bár állandó filmbéli partnernője is szemet vetett rá. A Gömöri András Máté által megformált férfi kicsit nagyképű, élvezi a sikert, de az igaz érzelem hatására kész megváltozni. Jenes Kitti hitelesen alakítja Kathy Seldent, a szerény, de öntudatára ébredő lányt, aki csodás hangjával mindenkit elvarázsol, és a történet hőse lesz.

A fő bonyodalmat az okozza, hogy Don és állandó partnere, Lina Lamont a némafilmek sztárjai, azonban váratlanul teret hódít a hangosfilm, és hogy ne maradjon le a versenyben, a Monumental  Filmstúdió is rááll erre az új projektre. Sőt, rögtön musicalt akarnak csinálni. Egy baj van csupán Linával,ahogy Cosmo Brown, a zeneszerző rámutat: „Csak énekelni, táncolni és beszélni nem tud.” Így lesz hát a nagy közös feladat megtanítani őt a szép kiejtésre, és felvenni vele egy valamirevaló hangosfilmet. Ami természetesen számtalan komikus jelent forrása lesz. Szinetár Dóra számára igazi jutalomjáték a rikácsoló, butuska, de végtelenül beképzelt Lina szerepe, és sorra ki is használja a ziccereket. Három órán keresztül már-már elviselhetetlenre torzított hangon sipítozik a nézők fülébe, ugyanakkor a csalódott, elhagyott szerelmes és az elárult barát fájdalmát is finoman érzékeltetve figurája a nevetségesen túl sajnálatra méltóvá válik. Kathy tökéletes ellentéte, híres, rámenős, és gátlástalanul gonosz.

Don barátja, Cosmo Brown szerepében Kerényi Miklós Máté látható, aki most is hozza a tőle megszokott magas színvonalat, kirobbanó energiával kelti életre a figurát. Táncol, énekel, lenyűgözi a közönségét. A mellékszerepekben is olyan nagyszerű színészek láthatóak, mint Gálvölgyi János a producer, Szabó P. Szilveszter a rendező, Szulák Andrea a bemondónő és a beszédtanár, Mészáros Árpád Zsolt az énekes alakítója. Szulák és Mészáros egy-egy dalt adnak elő, ezzel is színesítve a darabot, Szabó P. most kizárólag prózai szerepben látható.

Külön említést érdemel a lenyűgöző Musical Együttes, hiszen ebben az előadásban a táncosoknak is főszerep jut. Gyakorlatilag állandóan jelen vannak a színpadon, ötpercenként átöltözve, élettel töltenek meg minden jelenetet, erősen hozzájárulva a musical sodró lendületéhez.

A díszlet egyszerű, de lényegre törő. Egy monumentális, a fél színpadot betöltő filmtekercs uralja a teret, hogy véletlenül se felejtsük el, hol vagyunk. Annál érdekesebb a sok fekete-fehér bejátszás, hiszen egy vászonra vetítve jó pár jelentet valóban láthatunk a darabban készülő mozifilmekből, Bori Tamás munkájának köszönhetően. A musical amúgy is bővelkedik filmes utalásokban, a némafilmeket idéző, folyton változó cirádás feliratok színesítik a színpadképet, a szereplők mozgása is sokszor ezt a világot imitálja.

Az Operettszínház új darabja rendkívül látványos előadás, örökzöld dallamokkal, rengeteg tánccal, filmbejátszásokkal tarkítva. Szteppelő gyerekek, szándékosan színpadias, színes fények, lufik, vörös szőnyeg, tűzijáték - és hosszú perceken át igazi szakadó eső a színpadon. És szerelem, árulás, mozi, tánc - no meg termesztésen ének - az esőben.

Polauf Eszter

Kapcsolódó tartalmak