VLM Header VLM Webshop Viva la Musical! - Fedezd fel!
SNI FB TW YT

AVENUE Q - A MI UTCÁNK

Szereposztás

 

Centrál Színház

 

Vári Kovács Péter (Princeton/Rod)
Balogh Anna (Kate/Lucy)
Janicsek Péter (Trekkie/Nicky)
Serbán Attila (Michael Jackson)

Simon Kornél (Brian)
Radnai Csilla (Sente Ste)
Andrádi Zsanett (Mrs Thistlewat)

 

Eredeti Broadway szereposztás

 

Az eredeti Broadway szereposztás színészei nem hagyományos válogatás során kerültek a produkcióba. Legtöbbjük a felolvasóestektől és a workshop-előadásoktól kezdve részt vett a musical létrehozásában. Rick Lyon, az Avenue Q bábjainak tervezője volt az első, aki kapcsolatba került a darabbal, többen az ő hívására csatlakoztak. 

John Tartaglia (Princeton/Rod)

1978. február 16-án született New Jerseyben. 16 éves korától tagja volt a Szezám utca stábjának, mint bábozó színész. Ricky Lyon hívta az Avenue Q-hoz, melyben nagy sikerrel alakította Princeton és Rod szerepét. Tartaglia ebben a produkcióban debütált a Broadway-n, a bemutatkozás olyan jól sikerült, hogy Tony-díjra jelölték az Avenue Q-ban nyújtott teljesítményéért. 2005 januárjában búcsúzott a produkciótól, hogy csatlakozzon a Las Vegas-i bemutató szereposztásához. Itt szintén Princeton és Rod szerepét játszotta 2005 decemberéig.

Las Vegas után visszatért a Broadway-re A szépség és a szörnyeteg Lángőrének szerepében.

2007-től saját televíziós műsorán dolgozott (Johnny and the Sprites), amit a Playhouse Disney számára készített.

2008 őszétől ismét a Broadway-n láthatja őt a közönség: a Shrek című musicalben játssza Pinokkió szerepét.

Stephanie D'Abruzzo (Kate/Lucy)

1971. december 7-én született Pennsylvaniában. A Northwestern University-n szerzett diplomát 1993-ban, rögtön ezután bekerült a Szezám utca színészei közé. Itt találkozott Rick Lyonnal, aki meghívta az Avenue Q-ba Lucy és Kate szerepére. D’Abruzzo ezzel a dupla szereppel debütált a Broadway-n, amiért az évad végén Tony-díjra is jelölték.

1993- óta a Szezám utca mellett több bábos műsorban is szerepelt (The Book Of Pooh, Sheep In The Big City). 2007-ben a Scrubs című tévésorozat musicales epizódjában énekelt, ezúttal bábok nélkül.

Rick Lyon (Trekkie/Nicky)

Gyerekkora óta foglalkozott bábozással, de csak hobbiként. A Penn State Universty-n színészetet tanult, de egyik tanára bátorítására elkezdett komolyan foglalkozni a bábozással. Később az Institute of Professional Puppetry Arts keretei között képezte tovább magát, majd Párizsban marionett színésznek tanult.

Sokáig a Jim Hanson Company alkalmazásában állt, ahol a Szezám utca egyik színésze volt. Így került az Avenue Q szerzőinek látókörébe, akik a Szezám utca bábjaihoz hasonló bábokat szerettek volna terveztetni a készülő darabhoz. Rick Lyon nem csak megtervezte a bábokat, de Nicky és Trekkie szerepét is eljátszotta a produkcióban. 2005 őszén az Avenue Q Las Vegas-i bemutatójában is szerepet kapott. ahol Gary Colemant felesége, Tonya Dixon alakította.

Bábszínészként a Crank Yankers, a Bear In The Big Blue House, a MuppetVision 3D és a Men in Black elkészítésében is részt vett. Tervezett bábokat a Nickelodeon és az MTV számára, de számtalan reklámhoz és színházi előadáshoz is.

Natelie Venetia Belcon (Gary)

1970. január 11.-én született, diplomáját a Carnegie Mellon Egyetemen szerezte. A Broadway közönsége láthatta őt Joanne szerepében a Rentben, valamint Erzulie-ként a Once On This Island című musicalben. Legtöbben azonban az Avenue Q-ból ismerik, amelyben Gary Colemant alakította.

Több tévésorozatban is szerepelt (Beverly Hills 90210, Roc, The Cosby Show).

Jordan Gelber (Brian)

A New York-i születésű színész a Stanford Egyetemen diplomázott. Több off-Broadway darabban is szerepet kapott (Realism, Jump!, The Polish Play), és tévésorozatokban is dolgozott (Law and Order, the Sopranos). Jelenleg az All My Sons című előadás szereposztását erősíti a Broadway-n. Legnépszerűbb szerepe az Avenue Q kedves munkanélküli showmanje, Brian.

Ann Harada (Christmas Eve)

1964. február 3-án született Honoluluban. Diplomaszerzés után költözött New Yorkba, ahol eleinte kisebb szerepeket kapott. 2000-ben tagja volt a Seussical című musical eredeti Broadway szereposztásának, ugyanebben az évben került kapcsolatba az Avenue Q-val, ahová egy barátja, a dalszövegíró Amanda Green ajánlotta be. Ettől kezdve egészen 2004 végéig játszotta Christmas Eve szerepét az előadásban. Ekkor szülési szabadságra ment, majd fiának születése után, 2005-ben visszatért. 2006 februárjában vett végleges búcsút a Broadway-produkciótól, majd az eredeti Broadway-szereposztásból egyedüliként bekerült a londoni előadásba is. 2006 júniusától novemberéig szerepelt a West Enden az Avenue Q-ban.

2007-ben a Broadway-re visszatérő Nyomorultakban játszotta Mme Thenardier szerepét, 2008-ban pedig a St Louisban bemutatott High School Musical előadásban tűnt fel Ms Darbus szerepében. Anna Harada hamarosan ismét visszatér a Broadway-re, ugyanis szerepet kapott a 9 to 5 című Dolly Parton musicalben.

 

Eredeti londoni szereposztás

 

Míg New Yorkban az eredeti szereposztás bábos háttérrel rendelkező, ismeretség útján összeválogatott színészekből állt, addig Londonban egy nyolcfordulós válogatás végén nevezték meg a szereplőket. A casting direktorok nem csak a jelentkezők színészi és énekesi kvalitásait figyelték, de meg kellett bizonyosodniuk arról is, hogy a kiválasztottak a bábokkal is boldogulnak majd. Az egyetlen kivétel a Christmas Eve-et alakító Ann Harada volt, akit az eredeti Broadway-szereposztásból hívtak meg a produkcióhoz. 

 

Jon Robyns (Princeton/Rod)

 

Az 1982-es születésű színész fiatal korától kezdve előadóművészi pályára készült. Több műfajban is kipróbálta magát, játszott például a Dido és Aeneasban vagy a Kabaréban, de énekelt több ifjúsági kórusban is.

2001-től musicalszínészetet tanult Londonban. A hároméves képzés utolsó évében eljátszhatta a címszerepet Stephen Sondheim Sweeney Todd című musicalében.

2004-ben szerepet kapott a Miss Saigon angliai turné-előadásában: második szereposztásban játszotta Chris-t. Ezután Mark szerepe következett a Rentben a frankfurti angol nyelvű előadásban.

2006-ban ő kapta az Avenue Q londoni bemutatójában Princeton és Rod szerepét. 2007 decemberében búcsúzott attól a szereptől, amely hírnevet szerzett neki a West Enden.

2008 júniusától Marius szerepében láthatja őt a londoni közönség. 

 

Julie Atherton (Kate/Lucy)

 

Julie Atherton Prestonban született, diplomáját a Mountview Academy of Theatre Arts diákjaként szerezte 1999-ben.

2000-ben debütált a West Enden a Mamma Mia! Sophie-jaként. Ezt Serena szerepe követte a Fame angliai turnéjában, majd a West Enden.

Az Avenue 2006-os londoni premierén ő játszotta Kate és Lucy szerepét. Egy év kihagyás után 2008 decemberében visszatért az Avenue Q-ba, és egészen a musical levételéig, 2009 márciusáig láthatja őt a közönség.

2006-ban A Girl Of Few Words címmel megjelent első szólólemeze. 

 

Simon Lipkin (Trekkie/Nicky)

 

1986. január 9.-én született. A Slyvia Young Theatre School és az Arts Educational School diákja volt. West End debütálása a József és a színes szélesvásznú álomkabát 2002-es produkciójához fűződik, ahol első szereposztásban az egyik testvért, másodszereposztásban a Fáraót játszotta. 

Első igazán nagy lehetőségét az Avenue Q-ban kapta. Az eredeti londoni szereposztásban Trekkie és Nicky szerepében mutathatta meg tehetségét. 2007 decemberéig szerepelt a produkcióban, majd a The Wedding Singer angliai turnéjának csapatához csatlakozott. Jelenleg a Footloose-turnéban Willard szerepét játssza. 

 

Giles Terera (Gary)

 

A Mountview Academy of Theatre Arts diákja volt. A West Enden a Rat Pack, a Rent, és az Avenue Q egy-egy szerepében láthatta őt a közönség. A Nemzeti Színház társulatának tagja.

 

Ann Harada (Christmas Eve)

Nyitólap

(Budapest)
Bemutató: 
2009. 02. 28.
Repertoáron

Tartalom

(Budapest)
Bemutató: 
2009. 02. 28.
Repertoáron

Történet

(az eredeti angol nyelvű előadás alapján)

 

A történet kezdetén a friss diplomás Princeton elindul, hogy albérletet keressen New Yorkban („What Do You Do with a BA in English”). Egy nem túl előkelő környék egyik utcájában, az Avenue Q-n talál megfizethető kiadó lakást. Megérkezésekor a szomszédok éppen egymásra licitálva panaszkodnak az életükre („It Sucks To Be Me”). Brian, a 33 éves munkanélküli azért, mert nem tudta valóra váltani fiatalkori álmát, azt, hogy műsorvezető legyen egy népszerű csatorna éjszakai műsorában. Kate Monster, a napközis tanárnő azért, mert annak ellenére, hogy okos és szép, nincs barátja. Rod és Nicky, a két lakótárs élete sem fenékig tejfel. A konfliktus oka az, hogy Rod pedáns befektetési bankár, míg Nicky rendetlen munkanélküli. Brian menyasszonya, Christmas Eve sem elégedett az életével. Japán származású szociális munkás, de nincsenek kliensei, és nem tudja kifizetni a számlákat. Az Avenue Q lakója az egykoron szebb napokat látott sorozatszínész, Gary Coleman is, aki gyerekként sok pénzt keresett a Diff’rent Strokes sztárjaként, de szülei elköltötték a pénzét. Így most ő a ház karbantartója. A lakóközösség tagja még a pornómegszállott mumus, Trekkie Monster is.

A továbbiakban az ő problémáikat, és sorsuknak alakulását követhetjük figyelemmel.

Rodról például megtudjuk, hogy titokban homoszexuális („If You Were Gay”), aki vonzalmat érez szobatársa, Nicky iránt („Fantasies Come True”).

Princeton arról panaszkodik Kate-nek, hogy nem tudja, mi az élete célja („Purpose”). Kate elárulja, hogy neki az az álma, hogy iskolát nyisson mumusok számára. A mumusok kapcsán a rasszizmusra terelődik a téma, és kiderül, hogy az utca összes lakójának vannak faji előítéletei („Everyone’s a Little Bit Racist”).

Kate-et felhívja a főnöke, Mrs Thisthewat azzal, hogy másnap Kate-nek kell megtartania az iskolában a délelőtti órákat. Kate fellelkesül, és elhatározza, hogy az Internetről fog beszélni a gyerekeknek. Trekkie reakciójának köszönhetően („The Internet is for Porn”) azonban letesz a tervéről.

Kate és Princeton egyre közelebb kerülnek egymáshoz. Princeton meglepi Kate-et egy válogatáskazettával („Mix Tape”), és randira hívja estére az Around The Clock Caféba.

Este a kávézóban összegyűlnek az Avenue Q lakói. Brian műsora indítja az estét („I’m Not Wearing Underwear Today”), majd felkonferálja a sztárvendéget, a dögös, és mindenre kapható énekesnőt, Lucy-t („Special”). Kate nem akar alkoholt inni, hogy másnap, amikor tanítania kell, friss legyen, de a két Bad Idea Bear intrikáinak hála mégis csúnyán berúg. Eztán a két bájos cselszövő ráveszi Princetont, hogy vigye ágyba lányt („You Can Be as Loud as the Hell You Want, When You’re Making Love”). Princeton egy szerencsepénzt ad Kate-nek, hogy ez emlékeztesse rá, mennyire fontos neki.

Kate a görbe este után nem tud időben felkelni másnap regge. Főnöke telefonhívása ébreszti, aki leszidja, és közli vele, hogy minden mumus lusta. Kate erre felmond.

A szomszédság Brian és Christmas Eve esküvőjére készülődik. Az ünnepségen a lakók arról érdeklődnek, hogy igaz-e, hogy Rod meleg. Nicky igennel válaszol, Rod pedig előáll egy mesével a nem létező kanadai barátnőjéről („My Girlfriend Who Lives In Canada”). Rod rettenetesen megharagszik Nicky-re, és kidobja őt a közös albérletből. Princeton az esküvőn szembesül azzal, hogy fél az elkötelezettségtől, így szakít Kate-te („There’s A Fine, Fine Line”).

Két héttel később Princeton pénz nélkül, munka nélkül, életcél nélkül, depressziósan ül otthon. A két Bad Idea Bear megpróbálja rávenni, hogy kösse fel magát, de a barátai kirángatják a szobából, és kiviszik a városba („There’s Is Life Outside Your Apartment”). Összefutnak Lucy-vel, és Princeton úgy dönt, hogy vele fog vigasztalódni. Kate is tudomást szerez az esetről, és dühbe gurul. Christmas Eve elmagyarázza neki, hogy azért mérges, mert még mindig szereti Princetont („The More You Ruv Someone”). Kate elhatározza, hogy találkozóra hívja Princetont az Empire State Buildinghez. Üzenetet hagy neki, de Lucy megsemmisíti a papírt.

Nicky közben az utcára kerül, hajléktalan lesz. Gary-től próbál pénzt koldulni, de Gary bevallja, hogy Nicky szerencsétlensége őt kárörömmel tölti el („Schadenfreude”).

Kate eközben hiába várja a fiút az Empire State Building tetején. Bánatában ledobja az épület tetejéről azt a pénzérmét, amit Princeton adott neki. Az érme az éppen arra sétáló Lucy-t találja fejbe, aki az ütéstől kómába esik.

Nicky beszélni próbál Roddal, bocsánatot is kér tőle, de Rod nem hajlandó megbocsájtani neki, pedig még mindig szereti. Christmas Eve-hez megy tanácsért, aki azt ajánlja, hogy vállalja nyíltan, hogy homoszexuális.

Az utca lakói nehéz helyzetükben arról álmodoznak, hogy milyen lenne megint visszatérni a boldog főiskolás időkbe („I Wish I Could Go Back To College”).

Nicky továbbra is az utcán koldul („The Money Song”). Amikor Princetonnal találkozik, megpróbálja őt meggyőzni arról, hogy adjon neki pénzt, mert az önzetlen ajándékozástól jobbnak, nemesebbnek fogja magát érezni. Princeton eleget tesz a kérésnek, és rájön, hogy Nicky-nek igaza van. Egy hirtelen ötlettől vezérelve elhatározza, hogy gyűjtésbe kezd azért, hogy felépíthesse az iskolát, amire Kate régóta vágyik. Nicky-nek pedig az az ötlete támad, hogy keres Rodnak egy fiút, hátha így kibékülhetnek ismét.

Közben Princeton pénzgyűjtő akciója befuccsol. Utolsó reménye Trekkie Monster, ő az egyetlen, akit még nem kért meg adakozásra. Trekkie meghatódik a mumus-iskola ötletétől, és 10 millió dollárt ajánl fel a nemes célra („School For Monsters”). A szomszédok hitetlenkedve érdeklődnek, hogy honnan van ennyi pénze. A válasz logikus: pornóból.

Brian ismét munkát kap, Christmas Eve pedig végre szerez egy tehetős ügyfelet Rod személyében, így a pár elköltözik egy jobb környékre. Nicky összeismerteti Rodot Ricky-vel, aki Nicky izmos, meleg hasonmása. Rod megbocsájt Nickynek, és visszafogadja az albérletbe.

Eközben a két Bad Idea Bear megalapítja a Szcientológiai Egyházat, és a kómából felébredő Lucy ennek az egyháznak a tagja lesz.

Kate és Princeton ismét egymásra találnak. Princeton már csak egyetlen dolog miatt aggódik: hogy sosem találja meg életcélját. A többiek bíztatják, hogy ne adja fel a reményt, mert az életben minden változik, és nem csak a jó dolgok múlandók, hanem a rosszak is („For Now”).

Színlap

Két ismeretlen,fiatal amerikai dalíró, Robert Lopez és Jeff Marx, a múlt évezred végén találkoztak egy musical workshop keretei közt. A köztük szövődő barátság termése lett az Avenue Q című musical, amit 1999-ben kezdtek írni. Céljuk az volt, hogy egy olyan zenés darab szülessen, ami a musical-színjátszástól elrettent fiatal közönséget visszacsábítja a színházba.
Mivel Lopez maga is dolgozott a rendkívül népszerű tévés gyerekműsorban, a Szezám utcában, azt találták ki, hogy egy ahhoz hasonló világot teremtenek – ám a szereplők ezúttal már felnőttek, és a nagybetűs élet problémáival viaskodnak. Olyan musicaltől távolálló témákat érint a darab, mint a rasszizmus, a homoszexualitás, a munkanélküliség vagy éppen a pornófüggés – miközben a naiv gyermeki hang továbbra is megmarad.

Az Avenue Q főszereplője a friss diplomás Princeton, aki óriási reményekkel, ám kicsinyke bankszámlával érkezik New Yorkba. Csakhamar rá kell jönnie, hogy az egyetlen környék, ahol olcsó albérletet talál, az ütött-kopott Avenue Q, amelynek egyetlen előnye, hogy a szomszédok mind nagyon barátságosak. Itt él Brian, a munkanélküli komikus japán mennyasszonyával, Sente Stével. Közös lakást bérel Nicky, a szeretetre méltó széltoló és legjobb barátja, Rod, a konzervatív befektetési tanácsadó, akinek sejthetően rejtegetnivalója van. De laknak itt mumusok is: az internetpornó-függő Kuki Mumus, és az imádni valóan bájos napközis tanárnő, Kate is. Ja, és a gondnok nem más, mint maga Michael Jackson! (Igen, az a Michael Jackson.) Princeton és újdonsült barátai együtt kénytelenek szembenézni a munka- és párkeresés problémáival, miközben legfőbb céljuk az életben, hogy megtalálják legfőbb céljukat az életben – bármi is legyen az.

Érdekességek

 

Az előadást az Off-Broadway-n mutatták be 2003 márciusában, majd három hónappal később átvitték egy igazi Broadway színházba, ahol a mai napig látható. A siker minden várakozást felül múlt: a nézők imádták az előadást, a kritikusok a mennyekig magasztalták – és számos más díj mellett 2004-ben megkapta a három legfontosabb Tony-díjat is (legjobb musical, legjobb zene és legjobb szövegkönyv).

Az Avenue Q diadalmenete külföldön is folytatódott: bemutatták a londoni West Enden, Izraelben, Mexikóban, Brazíliában, Kanadában, Finnországban, Svédországban, a Fülöp-szigeteken és Szingapúrban.
Magyarországi premier: 2009. február 28., Centrál Színház.

Tudtad-e?

Nem az Avenue Q volt a Lopez-Marx szerzőpáros első közös műve. Első ötletük az volt, hogy a televízió számára a Szezám utca karaktereit felhasználva megírják a Hamlet paródiáját (Kermit, Prince of Denmark). Nyolc dal és a szövegkönyv készült el a műből. A történet alapötlete szerint Kermit Dániába utazik, ahol kiderül, hogy ő Hamlet hasonmása. Ennél fogva lépten-nyomon összekeverik őket, és ez érdekes bonyodalmakhoz vezet.

 

A szerzőpáros 2000-ben Kleban Díjat kapott a darabért, majd a Szezám utcát készítő Jim Hanson Company látókörébe került a projekt. A film végül nem valósult meg, mert úgy találták, hogy nem a gyerekekhez szól.

A visszautasítás hatására döntöttek úgy a szerzők, hogy saját báb-karaktereket kell alkotniuk, mert így nem lesz szükségük a Jim Hanson Company beleegyezésére vagy segítségére.

A szövegkönyv írója, Jeff Whitty később csatlakozott a dalszerzőkhöz. Az ő megérkezése előtt még nem volt a történetben szerelmi szál, ugyanakkor a szerelmes dalok (Fine, Fine Line; Mix Tape) készen voltak. Központi helyet foglalt el viszont a sztoriban egy autóbaleset, ami Whitty-nek köszönhetően kikerült a musicalből.

Wicked szerzője, Stephen Schwartz bár elismert és sikeres musicalszerző, még nincsen Tony-díja. Legtöbben azt valószínűsítették, hogy 2004-ben a Wicked dalaiért végre haza viheti a rég áhított Tony-t, ám a szavazók az Avenue Q szerzőinek ítélték a rangos díjat. A pletykák szerint a Tony-gálán a Lopez-Marx szerzőpáros győzelmének kihirdetése után Stephen Schwartz elhagyta a termet.

Robert Lopez és Jeff Marx mindketten zeneszerzők és dalszöveg-írók is egyben. Felmerülhet a kérdés, hogy milyen módon dolgoztak együtt az Avenue Q megírásakor.

Saját bevallásuk szerint nem osztották fel a munkát egymás között, hanem mindent együtt csináltak. Olyannyira, hogy törekedtek arra, hogy külön-külön ne is foglalkozzanak a musicallel, csakis együtt. Így valóban minden dal közös munka, és minden ötlet közös gondolkodás eredménye.

Nem csak valamelyikük lakásán a zongora mellett agyaltak a musicalen. Egyikük szavai szerint az Avenue Q legnagyobb része éttermekben és kávézókban született.

Az off-Broadway próbák alatt került ki a musicalből a Tear It Up and Throw It Away című dal. Később Stephanie D’Abruzzo (Kate) és Rick Lyon (Nicky) felénekelte, és cd formájában az eredeti műsorfüzettel megvásárolhatták az érdeklődők.

How Much Do The People In Your Neighborhood Make? című dal pedig akkor került ki a darabból, amikor biztossá vált, hogy nem tévéműsor, hanem színpadi előadás lesz az Avenue Q-ból.

A díszlet elkészítésénél a méret nagy dilemmát okozott az emberek és a bábok eltérő magassága miatt. Végül egy kompromisszumos megoldásnál maradtak: a díszletben szereplő ajtók és ablakok az emberek számára kicsit kicsik, a bábok számára pedig kicsit nagyok, így nem látszik olyan nagynak a különbség az emberek és a bábok magassága között.

A díszlet alapötletét a különböző helyeken nyitható Adventi naptár adta.

A Broadway-re szinte egy az egyben az off-Broadway előadás került át. Az alkotók attól féltek, hogy a nagyobb térben nem gyakorol akkora hatást a nézőkre egy-egy poén vagy helyzet, mint a kisebb off-Broadway színházban, de tévedtek. A színészek meglepődve tapasztalták, hogy sokkal hevesebb reakciót vált ki a darab a nagyobb létszámú közönségből, ráadásul olyan mozzanatokra is reagált a Broadway-közönség, amire az off-Broadway-n semmiféle visszajelzés nem jött.

Az off-Broadway zenekar 4 főből állt, a Broadway-re két zenésszel többet szerződtettek.

A Broadway-előadás színpadra állításának, valamint a hozzá kapcsolódó reklámoknak a teljes költsége 3,5 millió dollár volt. Ez odaát roppant alacsonynak számít, hiszen a Broadway-n a prózai előadásokat körülbelül 2, míg a sokkal költségesebb musicaleket átlagosan 6-10 millió dollárból viszik színre.

A báb-karakterek sikere a szerzők szerint abban áll, hogy egytől egyig „stilizált változatai azoknak az embereknek, akiket ismersz”.

A Broadway-premiert kísérő reklámhadjárat előtt nagy kérdés volt, hogy a produkciónak előnye vagy hátránya származik-e abból, ha a bábok is megjelennek a plakátokon és a reklámfilmekben. Végül úgy döntöttek, hogy a reklámokban a bábokat és a színészeket egyaránt szerepeltetik.

Robyn Goodman producer szerint az Avenue Q abban különbözik az egyéb, fiatalok által írt és napjaink problémáit humorosan bemutató alkotásoktól, hogy nem cinikus, és végkicsengése optimista, éppen ezért szerethető.

Az Avenue Q néhány báb-szereplője a Szezám utca egy-egy karakterének paródiája. Nicky megfelelője Ernie, Trekkie-é Cookie Monster, Rodé pedig Bert.

A két Bad Idea Bear az Amerikában nagyon népszerű Care Bears (Szíves bocsok) kifigurázott mása.

Az Avenue Q egy kitalált New York-i utca. Manhattanben található az Avenue A, B C és D, a brooklyni utcanevei között pedig szinte az egész abc megtalálható az Avenue A-tól az Avenue Z-ig, néhány kivétellel. Ezek közé a kivételek közé tartozik az Avenue Q. Ezen a környéken megy keresztül a Q jelű metró, melynek a logója emlékeztet az Avenue Q New York-i produkciójának logójára.

Az Avenue Q-t az évad legelején mutatták be a Broadway-n. Itt is, mint minden Broadway-előadásnál a cél az évad végi Tony-gálán való jó szereplés volt. Azért, hogy a Tony-szavazók még véletlen se feledkezzenek meg a jóval korábban bemutatott Avenue Q-ról, egy „választási kampány” keretében emlékeztették őket a kedves báb-musicalre.

Vote Your Heart című dalt a Tony-szavazók számára írták a szerzők. Ebben Rod azon gondolkodik, hogy a Rotary Klub elnökválasztásán kire szavazzon. A tehetős bankárra, aki talán cserébe megívná a kastélyába, vagy egy régi barátjára, esetleg arra a jelöltre, akinek a legszebb a mosolya.

Purpose című dalt Christmas címmel, átírt szöveggel az eredeti londoni szereposztás tagjai énekelték el a West End Christmas nevű eseményen. A felvétel később cd-n is megjelent.

A Time című dal a londoni előadáshoz készült. Klipet is forgattak hozzá, amit a két felvonás közötti szünetben vetítettek a preview-k alatt.

A Las Vegas-i előadás eredetileg többé-kevésbé a Broadway-előadás másolata volt. Később a vegasi színházi hagyományoknak megfelelően egyfelvonásos, 90 perces produkcióvá dolgozták át.

Gary Coleman karaktere ment át a legtöbb változáson. Az amerikai előadásokban Garyt nők játsszák, míg Londonban férfiakat válogattak a szerepre.

Mivel Gary Coleman neve más országokban nem mond túl sokat, a későbbiekben az ő karakterét több helyen is lecserélték. Izraelben például Gary helyett egy ottani híresség, Michal Yannai szerepelt, aki ráadásul saját magát alakította a darabban. Mexikóban is egy helyi színészre utalt Gary karaktere, ám a színészt nem nevezték meg. A magyar előadásban Michael Jacksont láthatjuk Gary Coleman helyett.

Az Avenue Q a legsikeresebb produkció, aminek a New York-i Golden Theatre valaha otthont adott. Minden korábbi darabjuknál nagyobb bevételt termelt, és minden korábbinál hosszabb játszási sorozattal büszkélkedhet.

Special a Gypsy című musical, míg a The More You Ruv Someone a West Side Story előtti tisztelgés.

Az Avenue Q bábjai népszerű vendégei a különböző tévéműsoroknak világszerte. A promóció részeként mindegyikükkel készült tévéinterjú New Yorkban és Londonban is.

A musical rajongói közé tartozik David Hasselhoff, aki nem csak a Broadway-n látta az előadást, de a londoni premieren is jelen volt. Úgy nyilatkozott, hogy szívesen venné, ha az Avenue Q szerzői elkészítenék a Baywatch musical-változatát.

A Broadway 2003-2004-es évadának fontosabb eseményeit, kulisszatitkait mutatja be az érdeklődőknek a Show Business: The Road To Broadway című film, mely dvd formájában is megjelent. Az alkotók négy Broadway-musical útját követték az évad végéig. A négy kiválasztott musical az Avenue Q, a Caroline Or Change, a Taboo és a Wicked volt.

 

Bölcsességek... a mi utcánkból!

 

„Everyone is a little bit racist.”

„Look around and you will find,
no one's really color-blind.”

„Four years of college
and plenty of knowledge
have earned me this useless degree.”

„Is there anybody here it doesn't suck to be?
It sucks to be me!”

„If you were gay
that'd be okay.
I mean 'cause, hey,
I'd like you anyway.”

„The Internet is for porn.”

„Right now you are down and out and
feeling really crappy
And when I see how sad you are
it sort of makes me...
happy!”

„The more you love someone the more you want to kill them.”

„I wish I could go back to college.
In college you know who you are.”

„Except for death and paying taxes
Everything in life is only for now!”

„SEX
- is only for now!
YOUR HAIR
- is only for now!
GEORGE BUSH
- is only for now!”

„I can make you feel special.”

„There's a fine, fine line
between what you wanted, and what you got.
You gotta go after the things you want
while you're still in your prime.
There's a fine, fine line
between love, and a waste of time.”

„Helping others brings you closer to God,
so give me a quarter...”

„I dated a monster once, but got sick of pickin’ the fur outta my teeth.”

„Thank you gentlemen and… obstacles to those gentlemen."

„You'll be faced with problems
of all shapes and sizes.
You're going to have to make
a few compromises
for now.
But only for now!”


Hasznos linkek:


Avenue Q a Broadway-n

http://www.avenueq.com/

Avenue Q Londonban
http://www.avenueqthemusical.co.uk/

Avenue Q Budapesten
http://www.avenueq.hu/

Avenue Q Szingapúrban
http://www.avenueq.sg/

Avenue Q Kanadában
http://www.youonavenueq.com/signup.php?cid=15391

Avenue Q Mexikóban
http://www.avenidaq.com.mx/

Avenue Q Ausztráliában
http://www.avenueqthemusical.com.au/

The Lyon Puppets
http://www.lyonpuppets.com/

Jeff Marx: How To Win A Highschool Election
http://www.schoolelection.com/

Working In Theatre - az American Theatre Wing beszélgetés-sorozatának vendége az Avenue Q
http://www.americantheatrewing.org/wit/detail/avenue_q_09_03

BMI Theatre Workshop
http://www.bmi.com/genres/C2687

 

Kapcsolódó tartalmak