VLM Header VLM Webshop Viva la Musical! - Fedezd fel!
SNI FB TW YT

AZ OPERAHÁZ FANTOMJA

Szereposztás

 

Szereposztás
 
Az Operaház Fantomja: Csengeri Attila/Posta Victor/Sasvári Sándor
 
Christine Daaé: Fonyó Barbara/Krassy Renáta/Mahó Andrea/Király Linda
 
Raoul, Vicomte de Chagny: Bot Gábor/Homonnay Zsolt/Magyar Bálint/Nagy Sándor
 
Carlotta Giudicelli, operaénekesnő: Pándi Piroska/Pelle Erzsébet/Röser Orsolya/Sáfár Mónika
 
Umberto Piangi, operaénekes: Gerdesits Ferenc/Pankotay Péter/Rozsos István
 
Monsieur André, operaigazgató: Barát Attila/Szerednyey Béla
 
Monsieur Firmin, operaigazgató: Galbenisz Tomasz/Weil Róbert
 
Madame Giry, balettmester: Bajza Viktória/Bencze Ilona
 
Meg Giry, a lánya, balettáncosnő: Kuthy Patrícia/Lóránt Enikő/Várady Viktória
 
Joseph Bouquet, zsinórmester: Barabás Kiss Zoltán/Vikidál Gyula
 
Monsieur Reyer, korrepetítor: Bognár Zsolt/Laklóth Aladár
 
Monsieur Lefevre, az Operaház leköszönő igazgatója: Koltai János/Lőte Attila
 
Árverési kikiáltó: Horesnyi László/Pusztaszeri Kornél

Nyitólap

(Budapest)
Previews: 
2003. 05. 26.
Bemutató: 
2003. 05. 30.
Repertoáron

Tartalom

(Budapest)
Previews: 
2003. 05. 26.
Bemutató: 
2003. 05. 30.
Repertoáron

Mi tesz egy történetet halhatatlanná? Mitől vált akár Rómeó és Júlia, akár a Szépség és a szörnyeteg meséje legendává? Ezernyi okot sorolhatnánk, ám valójában csupán egy vonás teszi őket közössé, egy tulajdonságuk ragad meg az emberek szívében. Ez pedig maga a szeretet. 
Az igaz szeretet nem ismer korlátokat, nem ismer jót és rosszat, érdekeket és megalkuvásokat, az igaz szeretet csak élni akar. S az igaz szeretet sajnos a legritkább esetben teljesül be. Ha mégis, az csak egy pillanatig tart, s helyén mély űr marad. Mégis vágyik rá minden ember, s akár a legszebb muzsika a fülünknek olyan megrendítő élmény lesz lelkünknek. Ez a dallam ott rejlik Gaston Leroux történetében is, amelyet egy nap felfedezett az arra legmegfelelőbb ember, aki nemcsak átérezte, hanem éreztetni is tudta ennek gyönyörűségét a közönséggel. Andrew Lloyd Webber musicalje modern korunk legszebb meséje lett.
Az 1986-os bemutatásakor Az Operaház Fantomja merőben újnak számított, mégpedig azért, mert szerzője operát alkotott a musicalirodalmon belül. Olyan költeményt, mely bármelyik dalszínház színpadán megállta volna helyét, hisz megvan benne minden, ami felsőbb magasságokba emeli. A történet, a zene és a látvány harmóniája olyan tökéletes hármast alkot, mint soha korábban a könnyedebb műfaj történetében.
Nem véletlen, hogy a két évtizeddel ezelőtt tartott premier óta meghódította a világ számos országának nézőközönségét, mialatt kivívta magának a legelőkelőbb helyek egyikét kategóriáján belül. A minden ízében precízen kidolgozott előadás eredeti rendezésben került színpadra mindenütt, az eredeti látvánnyal, alkotói úgy óvják, féltik gyermeküket, mint egy valóságos kincset. S valljuk be, teljesen igazuk van.
Gaston Leroux - mikor hozzákezdett története megírásához - talán maga sem sejtette, mekkora sikert hoz nevének az egyszerű cselekményű mű, közel száz évvel születése után. Mert bár Andrew Lloyd Webber verziójában jelentősen átalakult az eredeti történet, soha egyetlen feldolgozás sem állt olyan közel az író mondani-valójához, mint ez a színdarab. 
A zeneszerzőnek saját bevallása szerint vérbe és könnyekbe került, míg megkomponálta a Fantom lebilincselő históriáját, ám nem adta fel, s a nehéz munkának meglett a gyümölcse. Hisz nemcsak, hogy a világ legjövedelmezőbb drámája került általa színpadra, de aki csak valaha kapcsolatba került a produkcióval, annak gyökeresen megváltozott az élete. Legyen szó akár magáról a szerzőről, akár művének főszereplőiről, mind-mind világhírnévre, elismerésre és életük egyik legnagyobb élményére tettek szert. Mialatt nézők milliói siratták meg estéről-estére egy torzarcú nyomorult szerelmének megható történetét. 
S ezzel Leroux Fantomja elindult a halhatatlanság felé…

Tartalom:

1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették. Kigyulladnak a csillár fényei, és egyszerre régi pompájában ragyog fel az egykori párizsi Operaház. Felidéződik egy nagy szerelem története. Szereplői: Raoul, a romantikus fiatal gróf és Christine, a bájos, tehetséges énekesnő. Kettőjük között azonban ott áll egy titokzatos harmadik személy, aki mindent elkövet boldogságuk ellen. A rejtélyes harmadik: az Operaház Fantomja, aki a színház alatti labirintusban él. Ez az ember nem riad vissza semmilyen eszköztől, hogy elnyerje Christine szerelmét. Ki ez a fantasztikus lény? Zseniális zenész, tudós, építész, feltaláló, szenvedélyes szerelmes vagy szörnyszülött zsaroló gyilkos? Erről szól ez az este, erről szól ez a - Andrew Lloyd Webber csodás zenéjével átszőtt - szenvedélyes és látványos musical.

Forrás: 
Horváth István: Az Operaház Fantomja: -Repríz- 
www.azoperahazfantomja.hu 

Színlap

A DARAB 25. ÉVFORDULÓJÁT ÜNNEPLŐ VÁLOGATÁSUNK ELÉRHETŐ ITT!

A Madách Színház bemutatja 
 
 
AZ OPERAHÁZ FANTOMJA
(The Phantom of the Opera)
 
A musical GASTON LEROUX "Az Operaház Fantomja" című regénye alapján készült.

 Az eredeti produkciót Cameron Macintosh és a Really Useful Theatre Company 
állították színpadra.

 

 
Világpremier: 1983. október 4. Her Majesty's Theatre, West End
Magyarországi ősbemutató: 2003. május 30. 
 
 

Zene:

ANDREW LLOYD WEBBER

Versek:

CHARLES HART

Szövegkönyv:

RICHARD STILGOE és ANDREW LLOYD WEBBER

További versek:

RICHARD STILGOE

Hangszerelés:

DAVID CULLEN és ANDREW LLOYD WEBBER

Fordította:

GALAMBOS ATTILA

Koreográfus:

SEREGI LÁSZLÓ

 

Díszlettervező:

KENTAUR 

Jelmeztervező:

VÁGÓ NELLY 

Zenei vezető:

KOCSÁK TIBOR

Vezényel:

KOCSÁK TIBOR, MAKLÁRY LÁSZLÓ, ZÁDORI LÁSZLÓ 

Világítás és szcenika:

GÖTZ BÉLA 

Irodalmi munkatárs:

SPRINGER MÁRTA 

Fantom maszk:

POHÁRNOK IVÁN 

A rendező munkatársai:

KUTSCHERA ÉVA, TATÁR ESZTER 

Zenei munkatársak:

AXMANN PÉTER, NAGY FERENC, NÁDORI LÁSZLÓ 

Rendező:

SZIRTES TAMÁS

Érdekességek

Ismét különleges élményt nyújtott a jubileumi Operaház Fantomja
(2010-02-11 )

Három évvel ezelőtt ünnepelte a Madách Színház a nagysikerű Webber musical, Az operaház fantomja 500. előadását. Ahogyan az akkori jubileum különleges eseménynek bizonyult, úgy az idei, 600. előadásnak is megadták a módját a körúti teátrumban.

Ugyan most nem egy egész hétig, "csupán" egy előadás keretéig ünnepelték a művet, azért a nézők mégis elégedetten távozhattak a jubileumi előadás után. A jegy mellé ezen az estén ugyanis egy rózsaszállal, maszkkal - azaz a Fantom elengedhetetlen kellékeivel - és egy 600-as számmal díszített kitűző is járt. Az előtérben a szereposztást hirdető tábla pedig, mint akit megbűvöltek, egy - egy főszereplő karakter neve mellett három színészt is feltüntetett.

Maga az előadás váltott szereposztással zajlott, s a legkülönfélébb helyeken léptek színre a következő Christine-ek, Raoul-ok és Fantomok. A mű elején Krassy Renátát,  Magyar Bálintot és Posta Victort köszönthettük. Egészen így zajlott a darab, mígnem az Éj zenéje című sikerdalban Krassy Renáta Christine-jét hirtelen három Fantom vette körül, ugyanis Csengeri Attila és Sasvári Sándor is megjelentek a színpadon. Egészen különleges performansznak lehettünk szemtanúi, a három férfi három szólama pedig valódi éji zenét nyújtott a fülnek. Hogy a humor se maradjon ki, a következő váltásban a Magyar Bálintot Raoul-ként cserélő Nagy Sándor kezet nyújtva bemutatkozott kollégájának, így egy percen belül két Raoul rázott kezet egymással. 

A második etapban Fonyó Barbara, a már említett Nagy Sándor és Csengeri Attila léptek színre, majd a végjátékban Mahó AndreaBot Gábor és Sasvári Sándor kaptak lehetőséget. Különleges volt Fonyó Barbara és Mahó Andrea váltása is, hiszen a Látjuk-e még egymást valahol című dal végén a két Christine egyszerre énekelt. A közönség természetesen kitörő örömmel és tapssal honorálta a frappáns váltásokat és a különleges teljesítményeket. 

A darab végén legördült a 600-as tábla, megjelentek a további karakterek szereposztásai is, illetve korábbi Christine-ek (Király Linda és Bíró Eszter), valamint az egész kreatív csapat. Szirtes Tamás direktor úr beszédben köszöntötte a jubileumi eseményt, ráadásképp pedig meghallgathattuk mindhárom Christine - Fantom pár együttes előadásában Az operaház fantomja duettet. Az ünneplés a stúdiószínpadon folytatódott.

Az előadásról és az afterparty-ról készített képeinket megnézhetik galériánkban, valamint villáminterjúkat is olvashatnak Szirtes Tamással és Csengeri Attilával a jubileumok, a különleges előadás és a Fantom folytatása kapcsán.  

  • A darabot a világ 20 országában, 109 városában játszották, több mint 58 millió ember látta, 1.6 milliárd font fölött volt a bevétel.
  • A Her Majesty's Theatre-ben, Londonban 6.760 eloadást tartottak. Több mint 50 nagyobb színházi díjat nyert, beleértve a 3 Olivier-díjat; a legutóbbi: a 2002 Olivier Közönség díj a Legnépszerűbb Előadásért; Standard Este díj; 7 Tony díj, beleértve a Legjobb Musical-t; 7 Iróasztal díj és 3 Külső Kritikusi Kör díja.
  • A bemutató kedvéért a Majestic Színház hét méter magas proszcéniumívét tízméteresre kellett emelni, a színpadot hátrafelé ki kellett bővíteni, és az alagsort is két méterrel tovább mélyítették miatta. Akkor így tudták megoldani, hogy a különböző helyszínek, a temető, a Fantom föld alatti rejtekhelye és az 1880-as évek gázvilágítású Párizsi Operaház nézőtere is megmutatható legyen a publikum számára.
  • A musical eredeti szereposztással rögzített felvétele – Michael Crawford és Sarah Brightman főszereplésével – minden idők legsikeresebb cast albuma lett az eladott 40 millió példánnyal, egyben az első a brit zene történetében amely a slágerlista élére került. Azóta Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban is arany- és platinalemez lett.
  • A párizsi Operaház csillárának káprázatos másolata 6.000 gyöngyből készült és minden lánca 35 gyöngyszemből áll. 3 méter az átmérője és egy tonna a súlya. Az utazó társulat csillára 2,5 métert zuhan másodpercenként. Az eredetit 5 ember készítette 4 hétig.
  • A Fantom arcának kikészítése 2 óra hosszat tart, a maszk levételel 30 percig. Az arcot benedvesítik, gondosan megborotválják és azonnal ráillesztik, felrakják a pótlásokat, mielőtt ráhelyezik a 2 parókát, 2 rádió mikrofont és 2 kontakt lencsét (egy fehéret és egy homályosat). Az „arc” speciális anyagból készül, és minden előadáskor úgy megsérül, hogy többet nem használható. S ez csak egy kis mozzanat a hihetetlen anyagigényes produkcióban, hisz a musical heti kiadása megközelítőleg 610 000 dollár.
  • 2.230 méter kelmét használtak az anyagokhoz, ebből 900 méter speciálisan színezett. 226 méter rojtos szegélyt használtak fel. Ez 250 kiló színezett gyapjúból készült, 5000 fagyöngyszemet szőttek bele, amelyet Indiából importáltak. Mindegyik kézi készítésű és afrikai kártoló fésűvel kártolták.
  • 130 szereplő, résztvevő és zenekari tag működik közre minden előadáson.
  • Előadásonként 230 jelmezt viselnek a szereplők, 14 öltöztető, 120 gépi utasítás, 22 színváltozás, 281 gyertya "dolgozik", 250 kg száraz jeget használnak, és 10 köd és füst fejlesztő gépet. A mostani amerikai Nemzeti Turné 18 db 52 láb hosszú teherautót vesz igénybe a színházak közötti díszlet szállításhoz.
  • A darab broadwayi premierje 1988 januárjában volt, és azóta is műsoron maradt. Ezzel a második leghosszabb ideig futó musical lett (a Macskák után), s 2006 februárjában aztán átvette a vezető helyet is. Az USA-ban két szereposztás dolgozik: egy a Broadwayn énekli a darabot, a másik pedig országos turnén játssza.
  • A musicalt 2006 nyarán bemutatták Las Vegasban is, és a produkció a világ egyik legdrágább előadásának számít. A hatalmas siker alapján - elődeihez hasonlóan - akár évtizedekig is futhat majd a Bűnös Városban.

 

Forrás: Horváth István: Az Operaház Fantomja: -Repríz-

Kapcsolódó tartalmak