VLM Header VLM Webshop Viva la Musical! - Fedezd fel!
SNI FB TW YT

A VÍG ÖZVEGY VISSZATÉR A BUDAPESTI OPERETTSZÍNHÁZ SZÍNPADÁRA

Lehár Ferenc klasszikus operettjét március 31-én mutatja be a teátrum Szabó Máté rendezésében, mely egyszerre törekszik az operett műfaj megújítására, és hagyományos értékeinek megtartására.

Hétfőn megkezdődtek A víg özvegy olvasópróbái a Budapesti Operettszínházban. A Lehár örökzöld egy évtized után lesz látható ismét a Nagymező utcai teátrum színpadán. Az alkotók izgalmas, újító előadást ígérnek, a főszereplők között pedig olyan nevekkel találkozhat a közönség - a teljesség igénye nélkül - mint Fischl Mónika, Bordás Barbara, Homonnay Zsolt, Dolhai Attila, Mészáros Árpád Zsolt, Peller Károly, Földes Tamás, Lukács Anita, Oszvald Marika vagy Faragó András.                                                                                                                                  

“Kell egy vicces, jó szövegkönyv, egy szuper szereposztás, egy látványos díszlet és jelmez és egy szellemes, sziporkázó rendezés” – foglalta össze a siker receptjét A víg özvegy olvasópróbával egybekötött sajtótájékoztatóján Lőrinczy György. A főigazgató hangsúlyozta, hogy az elvárások már most nagyok az új premierrel szemben, ugyanis a készülő előadás rögtön meghívást kapott Japánba, Olaszországba és Németországba is.

Kerényi Miklós Gábor, a teátrum művészeti vezetője arról az érdekes paradoxonról beszélt, hogy míg a tapasztalatok szerint a magyar közönségnél általában ez a darab nem szerepel a legnépszerűbb operett-előadások között, külföldön gyakran kérik A víg özvegy-et. A művészeti vezető szerint ez feladja a leckét, ha egyszerre szeretne az új rendezés megfelelni mindkettő kívánalomnak. Egyszerre kell, hogy modern, megújító, mai konfliktusokkal teli legyen, mindazonáltal megtartva azokat a magyar operettjátszásra jellemző elemeket, melyek annyira vonzóak a külföldi közönség számára.

Szabó Máté, a darab rendezője is kihívásnak nevezte A víg özvegy színre vitelét. Megkeresni, mi az a fájdalom, ami a zenében rejlik, és erőt ad neki - így vezette fel a koncepció ismertetését, ami végül rendkívül merész és nagyon mai problémákat feszegető tervekben bontakozott ki. “Fontos magja a történetnek számomra, hogy a társadalom legkisebb egysége két ember, és a társadalomba való beilleszkedéshez szükségszerűen el kell árulnunk vagy magunkat, vagy a párunkat. Ebben a darabban pedig van két nagyon erős személyiség, akik ripityára robbantják a társadalmat.” - nyilatkozta a dinamikáról a rendező, aki tréfás komolysággal megjegyezte, hogy mély fájdalommal ismerte fel, a darab roppant siralmas képet fest a férfiakról, akik az előadás végére gyakorlatilag teljesen leszerepelnek morálisan.

A darabot színpadra alkalmazó Lőrinczy Attila teljesen új fordítást készített a műnek. Az alkotók cselekményt 1936-ba helyezték, és ezt a világot szeretnék megjeleníteni külcsínben is. A darab koreográfusa Lőcsei Jenő, a kiállítást Tihanyi Ildi erőteljes, elegáns, 30-as évekbeli ruhái és Czigler Balázs sokfunkciós, Baz Luhrmann (A nagy Gatsby, Moulin Rouge) expresszív, buja képi világát idéző díszletei teszik teljessé. A produkció három karnagya Makláry László, az előadás zenei vezetője, Somogyi-Tóth Dániel és Dinyés Dániel lesznek.

Kapcsolódó tartalmak